SHEIN pakket niet ontvangen: dit zijn je oplossingen

Shein pakketje niet ontvangen

Wat als je een leuke outfit hebt besteld, maar je jouw SHEIN pakket helemaal niet ontvangen hebt? Op deze pagina leggen we uit hoe je dit het beste kunt aanpakken en geven we tips voor een snelle afhandeling.

SHEIN pakket niet ontvangen

Niets zo vervelend als een besteld pakketje maar niet ontvangen. Je wilt het nieuwe jurkje of die hippe outfit natuurlijk het liefst zo snel aan doen! Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn, waardoor je jouw SHEIN bestelling niet ontvangen hebt. We zetten het op een rij voor je.

SHEIN pakketje niet ontvangen
Via: pixabay.com | Devanath, CC

Wat je moet weten over de levertijd bij SHEIN

Als eerste is het handig om te weten dat SHEIN een levertijd van 10 werkdagen hanteert. Maar let op: dit betekent niet dat jouw pakket binnen 10 werkdagen in huis is. De webshop rekent namelijk ook een verwerkingstijd, waarin jouw bestelling verwerkt wordt. Dit betekent dat de betaling gecontroleerd wordt en het pakketje samengesteld wordt.


SUPERDEALS op AliExpress

Er zijn weer nieuwe superdeals beschikbaar!

Voor de verwerkingstijd rekent SHEIN 3 tot maximaal 7 werkdagen. Na deze verwerkingstijd gaat de verzendtijd pas in, waardoor het goed kan voorkomen dat je jouw pakket binnen 17 werkdagen hebt.

TIP: Zit je inmiddels al 12 dagen op je pakketje te wachten? Wacht dan nog wat langer, grote kans dat je jouw pakketje binnen de 17 werkdagen alsnog in handen hebt. Als dit niet het geval is, zijn er nog verschillende andere mogelijkheden waarom je jouw SHEIN pakket niet ontvangen hebt..

..zoals bijvoorbeeld:

1. Ongeldig adres

De webwinkel geeft aan dat de levertijd van de pakketjes ook langer dan 17 werkdagen kan duren, bijvoorbeeld in het geval van een ongeldig adres. Wanneer je een ongeldig adres op jouw SHEIN bestelling invoert, krijgen de bezorgers hier problemen mee. Ze weten namelijk niet waar het pakket echt heen moet!

Dit betekent dat het product bij de bezorgers aankomt, en vervolgens weer terug naar SHEIN gestuurd zal worden. Als het pakketje weer terug bij SHEIN is, ontvang je een melding dat het adres niet geldig is. Je vult vervolgens het juiste adres en en pas dan komt het pakketje echt jouw kant op. Dit kost dus onnodig veel tijd!

TIP: controleer jouw adres nog eens extra bij het bestellen van een SHEIN pakketje. Zo weet je zeker dat je geen onnodige vertraging krijgt dankzij een ongeldig adres. Is jouw SHEIN pakket niet aangekomen? Controleer dan ook het adres om al een mogelijke oorzaak te kunnen vinden.

2. Status ‘geleverd’, maar niet bezorgd

In sommige gevallen word je pakketje gemarkeerd als geleverd. Toch heb je hem dan nog niet ontvangen. Zuur, maar het kan gebeuren. Wat er precies misgegaan is, weet je dan helaas niet.

Het is wel belangrijk om eerst te kijken of hij niet gewoon bij de buren bezorgd is. Dat gebeurt ook wel eens. Een andere optie is dat je pakketje de volgende dag alsnog aankomt. We raden je aan om nog even één of twee dagen geduld te hebben.

Komt je pakketje dan nog steeds niet? Meld je dan bij SHEIN, hier in je account. Zet dan bij je bestelling neer dat hij niet bezorgd is.

3. Inklaringsprocedures SHEIN

Een andere reden dat SHEIN geeft voor wanner jouw SHEIN pakketje niet binnen is gekomen, kan vertraging bij inklaringsprocedures zijn. Inklaringsprocedures zijn handelingen die verricht moeten worden wanneer goederen vanuit het buitenland naar Nederland worden gestuurd.

SHEIN komt origineel uit de Verenigde Staten en heeft inmiddels in enorm veel landen een actieve webshop. De webwinkel is niet transparant over waar de pakketjes vandaan komen. Er is geen adres te vinden van waar de kledingstukken naar Nederland worden ingevoerd.

Het zou dus kunnen dat jouw SHEIN pakket van buiten Nederland geleverd wordt, en hierdoor inklaringsprocedures ondergaat voordat het pakket bij jouw komt. Het verschilt per situatie hoe lang deze inklaringsprocedures duren. Wacht jij al lang op jouw pakketje? Neem dan contact op met de klantenservice van SHEIN om jouw pakketje te volgen. Zo weet je vaak ook de reden van vertraging!

Jouw pakket volgen

In het gebruikerscentrum van SHEIN heb je de mogelijkheid om jouw bestelling te volgen. Dit is sowieso fijn, maar vooral handig wanneer je jouw SHEIN bestelling niet ontvangen hebt. Je kunt namelijk zien waar het pakket op dat moment is, en hoe lang het waarschijnlijk zal duren voordat je het in huis hebt.

Hiervoor ga je naar ‘Mijn Bestellingen‘, waar je een overzicht van je bestellingen en de status van deze bestellingen kunt zien. Klik vervolgens op ‘volg orderdetails’ om te zien wat de status van jouw pakket is.

SHEIN pakket niet ontvangen, SHEIN niet geleverd
Via: SHEIN.com

Zodra jouw order verzonden is, kun je de knop ‘Volgen’ gebruiken voor informatie over waar jouw bestelling op dat moment is. Je ontvangt een Track and Trace code.

Via: SHEIN.com

Contact opnemen met de bezorger

Wanneer jouw SHEIN pakket niet aangekomen is, kun je ook contact opnemen met de bezorger. Het kan namelijk bijvoorbeeld voorkomen dat jouw pakketje al op ‘bezorgd’ is gezet, terwijl de bezorger nog niet langs gekomen is.

Als dit het geval is, hoef je je nog geen zorgen te maken. Vaak is de oorzaak hiervan dat de bezorger te veel pakketjes op één dag moest bezorgen, waardoor jouw pakketje helaas niet gelukt is. In dat geval krijg je meestal binnen een of twee extra werkdagen alsnog je pakketje.

TIP: wil je toch contact opnemen met de bezorger? Controleer dan welk bedrijf jouw pakket verzend. We weten dat SHEIN in ieder geval met DHL, GSL en FedEx werkt. Welke bezorger jouw pakketje verwerkt, kun je zien bij jouw Track & Trace code.

Wat als jouw SHEIN pakket niet aangekomen is?

Hierboven lees je verschillende oorzaken waardoor je pakketje vertraging kan hebben. Wacht je al erg lang op je pakketje? Misschien is er inderdaad wat mis gegaan bij jouw bestelling. Als je na 20 tot 25 dagen nog geen SHEIN pakket ontvangen hebt, raden we aan om jouw bestelling te markeren als ‘niet bezorgd’.

TIP: geef binnen 3 maanden na bestelling aan dat er iets mis is gegaan met jouw pakket. Binnen deze 3 maanden heb je namelijk garantie dat je geholpen wordt en dat het probleem opgelost wordt. Dit regel je via de klantenservice van SHEIN via de automatische chat-service.

Alles over SHEIN weten?

We nemen je graag mee in de wereld van online webshops uit China zoals SHEIN en AliExpress. Op onze website vind je naast informatie voor als je SHEIN bestelling niet ontvangen is, ook tips voor de beste deals en guides voor webshops en bestellingen. Zo kun je ongestoord de leukste items uit China scoren!

Misschien ook interessant voor jou: SHEIN maten: nooit meer een miskoop met deze 8 tips.

Via: pixabay.com | Free-Photos, CC

ChinaFans
Logo