AliExpress is één van de grootste en meest bezochte websites. Wereldwijd komen er dagelijks miljoenen mensen op de site. Dat je een probleem ervaart op AliExpress, is dus ook niet zo vreemd. Betalingen die niet lukken, of bestellingen die niet geplaatst worden. Het kan allemaal. Met deze gids vol oplossingen vertel ik wat jij daaraan kunt doen.
Niet kunnen betalen of bestellen op AliExpress
Okay. Er is iets misgegaan, of er lukt iets niet. Omdat iedereens probleem waarschijnlijk anders is, ga ik in dit artikel een aantal van die problemen proberen op te lossen. Hieronder zie je de inhoudsopgave van dit artikel met alle problemen waar je tegenaan kunt lopen bij bestellen op betalen op AliExpress.
Tip: heb jij een probleem dat hier niet tussen staat? Ik los het voor je op! Laat een bericht achter onder dit artikel en ik kijk er binnen 24 uur naar.
Ik kan niet bestellen op AliExpress
Het kan voorkomen dat het plaatsen van een bestelling niet lukt. Soms kan je ook helemaal niet betalen op AliExpress. Er zijn verschillende redenen waardoor je niet kunt betalen.
1. Je hebt geen juist adres ingevuld
Wanneer je onderstaande tekst ziet, dan is je adres niet up to date of klopt er iets niet. Je kunt je adres eenvoudig hier aanpassen. Let op dat je hier het juiste land en provincie selecteert. Door ‘set as default’ te klikken loop je voortaan niet meer tegen dit probleem aan wanneer je bestelt. Het kan voorkomen dat je meerdere adressen ingevuld hebt. Door de oude adressen te verwijderen, voorkom je ook dat je spullen naar je vorige huis worden verzonden.
2. Het product op AliExpress is niet beschikbaar
Dir probleem is helaas niet zo eenvoudig op te lossen. Volgens AliExpress zelf gaat er hier namelijk iets mis met de server, of is het op dit moment door een update van de site niet mogelijk om te bestellen. Probeer eens opnieuw in te loggen op de site? Misschien is het gewoon een kortdurende storing, maar kun je zo meteen gewoon alsnog bestellen. Lukt het niet? Dan kun je beter maar alvast de producten bestellen die wel al werken.
Ik kies zelf altijd een andere verkoper uit. Als je op AliExpress niet kan bestellen, hoeft dat niet bij iedere shop te zijn. Door een alternatieve verkoper te kiezen, kun je het probleem vaak voorkomen. Afhankelijk van je gekozen product, staan onderaan deze hoofdpagina alternatieve producten aangeboden. Wellicht kun je daar een vervangend product vinden.
3. Het product is uitverkocht of wordt niet meer verkocht
Dit probleem vindt vaak plaats wanneer je niet direct iets bestelt. Sommige verkopers hebben maar kleine hoeveelheden. Sla jij dan zo’n product op in je winkelmandje, en wil je het de volgende dag kopen? Dan kan je weleens te laat zijn. Je herkent deze foutmelding op AliExpress wanneer je in je winkelmandje kijkt. Je zal voor deze producten vervangende artikelen moeten vinden, onderaan deze pagina, of door zelf te zoeken op AliExpress.
4. Je bestelt teveel exemplaren
Veel verkopers hanteren een maximum aantal producten. Je kunt er dan dus niet meer kopen dan dat. Je zou in dit geval de foutmelding hier moeten zien, in de order lijst. Je kan dit probleem dus redelijk eenvoudig oplossen door minder producten te bestellen. Zit je nog onder het maximum? Kijk dan of je deze producten al eens had besteld, of vraag de verkoper om het maximum aantal producten te verhogen, zodat jij de bestelling kunt plaatsen.
Tip: wil je toch meer artikelen kopen? Dan kun je natuurlijk ook meerdere orders plaatsen. Je krijgt dan gewoon verschillende pakketjes thuisgestuurd.
5. Je moet jezelf eerst via AliExpress verifiëren
Vanwege veiligheidsissues kan het onmogelijk zijn om de bestelling te plaatsen. De reden van deze security issues op AliExpress zijn niet duidelijk. Dat vertelt de website je namelijk per e-mail. Om jezelf te verifiëren dien je naar de website te gaan die je in de afbeelding hieronder vindt.
Overige problemen en oplossingen
Helaas kunnen er nog véél meer dingen fout gaan bij het bestellen op AliExpress. Lukt het betalen niet, of het plaatsen van de bestelling, maar krijg je geen foutmelding? Dit kan er aan de hand zijn.
6. Er gebeurt niks als ik op ‘Order Now’ druk
In dit geval gebeurt er niets als je op ‘bestel nu’ klikt. Dit kan te maken hebben met het invullen van de verkeerde adresgegevens. Probeer je winkelmandje eens op te slaan, en log in op een ander apparaat. Soms kan er een kleine bug in de website zitten en lukt het bijvoorbeeld wel op een laptop of iPad. Lukt dit nog niet? Probeer het dan eens vanaf een ander account. Zodra dat wel lukt, weet je dus dat de fout in je account zit. Waarschijnlijk gaat het dan om de verkeerde gegevens.
7. Er zijn ‘security reasons’
In sommige gevallen kun je niet bestellen door bepaalde veiligheidsvoorschriften van AliExpress. Helaas zijn ze niet altijd helder in de communicatie daarover. Je kan bijvoorbeeld onderstaande boodschap ontvangen:
“Your payment was not processed due to security reasons. As a result your order has been cancelled. AliExpress did not accept any payment for this order. However, please note that some banks may hold onto payments for up to 3-15 business days. To avoid order cancellations in the future, please submit a claim to validate this payment information.”
In veel gevallen gaat het hier om een inconsistentie in de betaling. Je gebruikt bijvoorbeeld een andere naam op je pakketjes dan dat er op de creditcard staat. Zorg er dus in deze adresgegevens op je account voor, dat die informatie hetzelfde is als de informatie die hier staat. AliExpress keurt soms eerst nog gewoon 15 betalingen goed, maar annuleert dan ineens de rest vanwege veiligheidsredenen. Zorg dus dat je dit even controleert omdat het probleem zich dus ook later pas kan voordoen.
Blijft het probleem zich nog steeds voordoen? Dan ben je mogelijk door AliExpress ‘gelabeld’ als mogelijk veiligheidsrisico. Dat kun je oplossen door hier een chat met een medewerker te starten.
8. Iedere order wordt direct geannuleerd
Ik hoor ook klachten over orders die steeds direct geannuleerd worden. Ook uit verschillende stores. In dit geval is er vaak sprake van een geblokkeerd account. Hoe dat kan? Bijvoorbeeld wanneer je tientallen accounts hebt aangemaakt om steeds weer gebruik te maken van de welkomstbonus of coupons. Zodra AliExpress dat doorheeft, word je dus gezien als ‘fraudeur’. Gebeurt dit bij meerdere accounts op je computer, dan kan dit het geval zijn. Ook kan probleem nummer 7 van toepassing zijn, waarbij de privacy niet geverifieerd is. Neem in geval van vragen contact op met AliExpress.
9. iDeal werkt niet goed op AliExpress
Het fijne aan AliExpress is dat je er met iDeal kunt betalen. Maar, soms loopt dat niet helemaal lekker. Toch zijn er enkele oplossingen. Bijvoorbeeld wanneer je de optie voor iDeal helemaal niet ziet staan. Benieuwd hoe je het moet oplossen?
Lees dan: Op AliExpress betalen met iDeal
Zoals je ziet zijn er verschillende redenen waarom je een bestelling niet kunt plaatsen. Heb je toch nog een ander probleem? Dan kun je hieronder altijd een bericht achterlaten. Ik kijk dan diezelfde dag nog even met je mee om te zien wat je probleem precies veroorzaakt heeft.
Afbeelding: depositphotos.com | BigTunaOnline
Hoi,
Ik probeer te bestellen via aliexpress maar plotseling lukt dit nietmeer omdat ik steeds de melding krijg: “bestelling gesloten. We moesten deze bestelling sluiten vanwege problemen met de account beveiliging. Foutcode sc_1. Plaats op ieuw de bestelling if verwijder de coupon en probeer het opnieuw.
Dit heb ik geprobeerd maar niks werkt. Ook een andere betaalwijze lukt niet.
Het is me uiteindelijk gelukt door de browser te veranderen.
Hoi, ik krijg deze melding, maar snap niet hoe ik hem moet oplossen
platform cost apportion check failed,msg:isChoiceSelfItem is null or isChoiceSelfItem is true but platformPriceOriginalCost is null!tradeOrderLineId:8177680830351179,eagleeyeId:211b813f16978267592201808e18ef
Ben jij er al uit wat je dan moet doen?
Ik krijg deze melding ook
Mijn account is gedeactiveerd en ze vragen me om uit en weer in te loggen. Maar dat levert helemaal geen resultaat op … moet ik een nieuw account aanmaken? Rare is dat al mijn gegevens nog steeds gewoon bekend zijn
Opmerking die ik krijg:
U hebt al een of meer kortingen gebruikt. Bekijk eerdere bestellingen om dit te controleren.
Vervolgens kom ik niet verder, ik kan niet betalen.
Weet iemand een oplossing?
Inmiddels al gelukt, ik heb hetzelfde probleem f*cking irritant
Hoe heb je dit opgelost
Want ik heb hetzelfde probleem
Ik heb dit ook! Iemand de oplossing al gevonden?😅
Ik heb de taal in het Engels gezet en dan verscheen er een duidelijkere foutmelding. Blijkbaar zaten er meerdere items van een product in mijn winkelwagen waarvan ik er maar 1-tje mocht bestellen.
Ik wil mijn e-mail adres wijzigen, het oude heb ik niet meer.
alleen loopt de verificatie methode via mijn oude mail adres.
Is het misschien mogelijk om het een en ander via een andere verificatie methode, b.v. mijn telefoon, te laten lopen?
Bij voorbaat dank,
Don Treffers
Ik kan sinds een aantal dagen,als ik een product wil bestellen,niet in mandje plaatsen? Zie links onderin een geel balletje draaien en systeem loopt vast.
Kan wel mijn bestellingen aanklikken en volgen.
Hoe op te lossen
Ik krijg nou steeds een melding in de chat met een winkel via aliexpres: het bericht is niet verzonden. Houd er rekening mee dat u moet voldoen aan de lokale wetgeving en het beleid.
Iemand ervaringen mee?
Tot twee weken terug nooit problemen gehad,maar ik probeer nu al vijf dagen een bestelling (iPad) te plaatsen.Telkens als ik op betalen klik kom ik wel op een andere pagina,maar blijft “het hangen”,alleen maar rechthoekige grijze vlakken met een “bewegende waas” omgeven.
Wat kan hier de oorzaak van zijn???
Mijn betaal pas acsepteren ze niet
Al mijn orders worden geannuleerd om veiligheidsredenen en ik snap verder niet zo goed waarom? Het ging altijd goed. Ze geven zelf aan dat het aan de verkoper ligt maar dat is vreemd wanneer elke order gesloten wordt. Hebben meer mensen dit en wat kan je er aan doen?
Als ik een coupon gebruik(door Ali al ingevoerd) worden mijn orders automatisch gecanceld na betaling.
Melding: we moesten de bestelling annuleren vanwege een probleem met de accountbeveiliging. En dan vragen of ik wil betalen zonder coupon, haha.
Orders zonder coupon laat ie wel toe 😉
Dat is natuurlijk bullshit en Ali is gewoonweg onbetrouwbaar zo blijkt maar weer, maar zou wel graag willen weten hoe ik dit kan voorkomen.
Een idee?
account opnieuw activeren als ik op nu betalen klik
heb mijn ww al veranderd op alie express maar het probleem blijft
hoi,
ik krijg telkens de reactie dat ik niet alle gegevens heb gegeven als ik het in het winkelwagentje wil doen.
wat ben ik vergeten.
Hoi, ik Lees veel over via europa bestellen vanwegen de nieuwe kosten. Maar ik kan alleen via China bestellen. Als ik een ander land aanklik zegt hij fat het niet kan omdat ik in Nederland woon. Groetjes sharon
Hoi ,kan sinds niks meer bestellen .
Kom niet verder dan ,verstrek gelieve eerst de ontbrekende informatie .
Dat is sinds vanmiddag bij iedere verkoper op aliexpress .
mvg
E