Heb jij een pakketje besteld bij Zaful, en wil je deze retourneren? Op deze pagina beantwoorden we al jouw vragen over een Zaful retour regelen. Zo helpen we je verder!
Zaful retour
Dit is waar je rekening mee moet houden bij het retourneren van kleding bij Zaful:
- Eisen voor een retour
- Retour aanmelden
- De kosten van het verzenden
- Items die je niet kunt retourneren
- Retourtermijn
- Verwerkingstijd
Lees verder voor tips en uitleg over al deze punten, zodat je jouw retournering makkelijk en snel kunt regelen.
Kan je Zaful terugsturen?
Gelukkig kun je jouw bestelde kleding bij Zaful ook terugsturen. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je een verkeerd of kapot item hebt ontvangen, maar ook wanneer je een kledingstuk toch niet past kun je hem retourneren.
Zaful rekent een retourneringentermijn van 30 dagen. Dit betekent dat wanneer je jouw bestelling ontvangt, je 30 dagen de tijd hebt om te controleren of alles past en naar wens is. Als dit niet het geval is, moet je dit binnen die 30 dagen aangeven in jouw Zaful-account. Je kunt dan de bestelling terugsturen.
Zaful terugzenden eisen
Er zijn verschillende eisen waar je kledingstukken aan moeten voldoen, als je ze terug wilt sturen. Zo moet de kleding ongedragen en ongewassen zijn om geaccepteerd te worden. Ook vraagt Zaful om alle originele verpakkingen en de originele (prijs)kaartjes die aan de kledingstukken zitten, mee te sturen.
Retournering aanmelden
Om een jouw kleding terug te sturen, moet je jouw retournering aanmelden bij de klantenservice van Zaful. Wanneer de retourzending is goedgekeurd, ontvang je een zogenaamd ‘RMA formulier’. Als je een retournering zonder een RMA formulier verzendt, wordt deze niet geaccepteerd door Zaful. Let hier dus op!
Zaful retour kosten
In sommige gevallen kost het geld om items te retourneren bij Zaful. Wanneer je een verkeerde maat hebt besteld en de kleding dus niet past, zijn de kosten van de retournering voor jou. Wanneer je vervolgens hetzelfde item in een andere maat teruggestuurd wilt hebben, betaal je óók voor deze verzending. Het is dus niet mogelijk om Zaful de retour kosten te laten betalen, dit moet je zelf doen. Je kunt er natuurlijk wel voor kiezen om het geld van het item terug te krijgen.
Wanneer je een item wilt retourneren door een fout van Zaful, krijg je de retourneringskosten wel teruggestort. Dit komt bijvoorbeeld voor wanneer Zaful een kapot item naar jou stuurt. Ook wanneer je een maat S besteld hebt, maar je ontvangt bijvoorbeeld een maat M, betaalt Zaful de kosten voor de post.
Kortom: als Zaful een fout heeft gemaakt, betaalt Zaful de retour kosten. Maar wanneer je bijvoorbeeld een item niet mooi vind staan of een verkeerde maat hebt besteld, dan betaal je zelf de kosten. Simpel!
Items die je niet kunt retourneren
De meeste items van Zaful kun je gelukkig retourneren. Er zijn alleen ook verschillende producten die je niet kan retourneren, bijvoorbeeld vanwege hygiëne. Zo is helaas je Zaful bikini terugsturen niet mogelijk. De volgende producten kun je allemaal niet terugsturen:
- Lingerie
- Zwemkleding
- Beauty items zoals make-up
- Maskers
- Items met korting of in de sale
- Lucky Bags
Het is dus niet mogelijk om kleding die je in de SALE koopt, te ruilen. Zorg dus dat je zeker weet dat je de items uit de sale wilt, voordat je ze koopt. Hetzelfde geldt voor de andere categorieën hierboven!
Lucky bags zijn een soort verrassingspakketten, waarbij je alleen weet wat voor soort kleding je ontvangt. Er is bijvoorbeeld een Lucky bag te bestellen met 3 random tank tops. Lucky bags zijn dus verrassingspakketten, je weet niet wat je kunt krijgen. Hier zit een risicootje aan: het is ook niet mogelijk om lucky bags te retourneren.
Durf jij het aan? Bekijk hier ca. 15 geweldige lucky bags vanaf $ 6,-
Zaful retour adres
Een Zaful retour in Nederland meld je aan via de Zaful website. In je account regel je dus de volledige retour met de klantenservice. Pas als jouw retour is geaccepteerd, krijg je een adres om je bestelling naartoe te sturen. Dit adres is dus helaas niet openbaar!
Hoe lang duurt de verwerking van de retournering?
Wanneer je een product ontvangt, heb je 30 dagen de tijd om een eventuele retournering aan te melden. Wanneer je jouw items retour stuurt, kan het nog even duren voordat je geld wordt teruggestort.
Zaful rekent 3 tot 6 werkdagen voor het verwerken van een retour-item, ongeacht of je een terugstorting hebt aangevraagd of dat je het product opnieuw wilt ontvangen. Deze 3 tot 6 werkdagen gaan pas in wanneer jouw pakket bij Zaful is aangekomen. Houdt daar rekening mee!
Bij een terugstorting van je geld, kan het ook nog even duren voordat je het geld binnen hebt. Zaful geeft aan dat ze refunds via PayPal binnen 48 uur verwerken, terwijl credit card refunds tot wel 14 werkdagen kunnen duren. Wanneer je om een te goed bij Zaful vraagt, duurt de verwerking maximaal 24 uur. Dit is dus de snelste optie! Je kunt dit tegoed vervolgens wel alleen in de Zaful shop uitgeven.
Zaful bereiken bij vragen
Heb je toch nog vragen over jouw retournering? Je kunt ervoor kiezen om contact op te nemen met Zaful. Je wordt dan geholpen door een werknemer, die alles van jouw bestelling kan inzien. Handige manieren om contact met ze op te nemen, zijn de live-chat op de website of Facebook messenger. Ook bellen naar de klantenservice is een goede optie.
Lees ook: Zaful contact: zo bereik je de klantenservice het beste
Vond je dit leuk?
Gelukkig! Op Chinafans nemen we je mee in de wereld van de leukste Chinese webshops zoals Zaful, Wish, Shein of AliExpress. We geven tips en tricks en leggen lastige onderdelen uit, zodat shoppen leuk blijft voor je!
Misschien ook interessant voor jou: SHEIN jurken: 10 tips voor de mooiste jurken.