Als je hier terecht komt, dan heb je waarschijnlijk op je rekening iets zien staan in de trend van: PPRO Financial LTD inzake Alipay Europe LTD S.A. Omdat dit erg verwarrend kan zijn, hebben we voor je uitgezocht wat het precies is, maar ook waarom er een bedrag van je rekening wordt afgeschreven.
De melding PPRO Financial LTD inzake Alipay Europe LTD S.A is een melding waar je niet direct wat mee kunt. Toch is het belangrijk om even goed op te letten. Het gaat namelijk om een betaling die je hebt gedaan. Dat kan met iDeal, Bancontact maar ook je creditcard zijn geweest.
Let wel even op wat je precies doet met deze gegevens. Want er zijn mensen die contact zoeken met deze partij, terwijl het niet de bedoeling is. Waarom, lees je in dit artikel.
Wat is PPRO Financial LTD?
PPRO financial ltd klinkt je misschien niet direct bekend in de oren, maar het is een relatief groot bedrijf. Opgericht in 2006 houdt PPRO Financial LTD zich vooral bezig met (online) betalingen wereldwijd.
Hun slogan komt er dan ook op neer dat ze lokale betalingen doen voor bedrijven wereldwijd.
→ Ken jij deze pagina met bestsellers op AliExpress al?
Natuurlijk klinkt dit een beetje abstract, maar als je weet wat het bedrijf precies doet, dan is het niet meer dan logisch.
Tussenpersoon voor financiële afhandeling
De reden dat veel bedrijven zoals bijvoorbeeld AliExpress kiezen voor een tussenpersoon om zaken mee te doen heeft ermee te maken dat elk land zijn eigen betaalsystemen heeft.
Het is niet haalbaar om voor elk land en systeem ondersteuning te bieden, daarom doen ze dit via partners, zoals dus ook PPRO Financial LTD.
Waarom staat het dan op mijn bankrekening?
PPRO financial ltd regelt voor veel bedrijven wereldwijd de betalingen. Dit doen ze bijvoorbeeld ook voor AliExpress.
Dat wil dus zeggen dat als je een bestelling bij Ali hebt geplaatst en deze vervolgens hebt betaald met iDeal (NL), of Bancontact (BE), dan zie je de naam van PPRO terug op je bankafschrift.
Weet je niet meer of je iets besteld hebt?
→ Check het hier in 10 seconden
Er zijn een aantal verschillende manieren waarom dit op je rekeningafschrift kan terugkomen met daarbij ook vaak hetzelfde rekeningnummer (BE44735045712145). De omschrijving is bijvoorbeeld:
- PPRO Financial LTD
- PPRO Financial LTD inzake Alipay Europe LTD S.A.
Als je één van deze afschrijving terugziet, dan is de kans dus groot dat je iets bij een online retailer hebt gekocht, zoals bijvoorbeeld AliExpress en met iDeal of Bancontact betaald hebt. Er zijn overigens nog meer betalingsmethodes voor AliExpress.
Hoe kan ik contact opnemen met PPRO Financial LTD?
Uiteraard is het mogelijk om contact op te nemen met PPRO Financial LTD, echter is het waarschijnlijk niet het bedrijf dat je zoekt.
De reden om contact op te nemen heeft waarschijnlijk iets te maken met een bestelling die je gedaan hebt, of een product dat je afgenomen hebt. Hiermee kan deze ‘betalingsprovider’ je niet helpen.
Als er problemen zijn, of je hebt vragen over een bepaalde bestelling of afschrijving kun je contact opnemen met het bedrijf in kwestie. Stel je hebt iets bij AliExpress gekocht met dan dien je ook contact op te nemen met de verkoper.
Lees ook: AliExpress zending geannuleerd; opgelost in 4 eenvoudige stappen
Voor vragen over je bestellingen op AliExpress kun je hier terecht. Als je toch per se contact op wil nemen met PPRO, dan kun je hier terecht.
Moet ik me zorgen maken over deze afschrijving?
Kun je de afschrijving niet thuisbrengen of maak je je zorgen over oplichting, dan is het goed na te gaan wat je op of rond die datum gedaan hebt.
Zoals aangegeven maken veel bedrijven wereldwijd gebruik van de service van PPRO Financial LTD waardoor de afschrijving misschien toch te verklaren is.
Weet je niet meer precies of je aankoop hebt gedaan op een bepaalde datum, zoek dan bijvoorbeeld even in je mail op of rondom deze datum. Vaak wordt er een bestelbevestiging gestuurd van de aankoop, waardoor dit te herleiden is.
Een afschrijving van PPRO Financial LTD is niet zomaar te storneren in het algemeen. Ben je het niet eens met de transactie, of weet je niet waar hij vandaan komt, dan kun je het beste even contact opnemen met de bank om te bekijken of zij iets voor je kunnen betekenen.
Zoals aangegeven zijn er veel bedrijven die gebruik maken van deze tussenpersoon, denk hierbij dus aan AliExpress.
Lees ook:
- Ingeklaard door douane (moet ik me zorgen maken?)
- Aliexpress Schiedam: waarom is mijn pakketje daar?
Veel gestelde vragen
PPRO Financial LTD heeft afgeschreven, en nu?
Je hoeft je niet direct zorgen te maken gelukkig, vaak is er een logische verklaring voor en is het een bestelling bij een (internationale) webshop
Wat is PPRO Financial LTD?
Je ziet op je afschrift PPRO Financial LTD staan en vraagt je af waar dit vandaan komt. Dit is een betalingstussenpersoon die wereldwijd opereert. Met andere woorden: je hebt ergens een betaling gedaan, die afgeschreven wordt door deze tussenpersoon. Vaak bijvoorbeeld een webwinkel.
Ben ik opgelicht?
Waarschijnlijk niet, maar dat kunnen we niet met zekerheid zeggen op afstand. Er zijn een aantal scenario’s te bedenken waarom PPRO Financial LTD heeft afgeschreven zoals bijvoorbeeld een aankoop bij een (internationale) webshop.
Wat is rekeningnummer BE44735045712145
Dit rekeningnummer behoort toe aan PPRO Financial LTD en heeft te maken met een betaling bij bijvoorbeeld een internationale webshop.
zou je op een site d.m.v. het kenmerknummer erachter kunnen komen naar welk rekeningnummer (het bedrijf dus waar je de dienst of product hebt gekocht) je geld is gegaan?
groet
Het word me al wat duidelijker. Maar het lijkt erop dat er standaard 12 euro wordt afgeschreven en dat al ruim een jaar door Alipay Europe. Eerst was dat Alipay Singapore. Is dat normaal? Of is het eigenlijk alleen na een bestelling/ betaling?
Femke Plug
Hello my loved one! I wish to say that this article is amazing, nice written and come with approximately all important infos. I?¦d like to peer more posts like this .
wij hebben via telenet streams in ons abonnement, dus wij betalen iedere maand 11,95€ voor streams aan telenet. Nu hebben we ontdekt dat er via een domiciliering 11,95€ van onze rekening gaat voor streams naar Streams by Stripe via PPRO. Hoe is dat mogekijk, wat is er verkeerd gelopen, betalen wij dan al die tijd tweemaal voor streams?
Ik heb exact hetzelfde voor gehad. Hebben jullie dit kunnen oplossen?
Omschrijving
Domiciliëring in euro (SEPA)
Unicef by Stripe via PPRO
Bericht als bijlage
Een eerste betaling werd aangeboden voor een nieuw
domiciliëringsmandaat.
Indien u niet akkoord bent met deze betaling kan u ze alsnog weigeren
of terugvorderen tot 8 weken na de betaaldatum.
Dit kan eenvoudig via de elektronische kanalen.
Mijn rekening : BE22 377 0486077 47
Debet datum : 24/10/2022
Bedrag : 20,00 EUR
Datum handtekening van het mandaat : 18/10/2022
Mandaat Ref. : 6EWD3WR6FFCNFSYK
Schuldeiser : Unicef by Stripe via PPRO
Schuldeisers ID. : BE39ZZZCITD000000037
Type betaling : Terugkerende invordering
Valutadatum: 21/10/2022
Verrichtingnummer: 253
Datum
21 oktober 2022
Type
Diverse
3e AFHOUDING.
Ik heb deze mail van jullie ontvangen op 28 08 2022:
U hebt ons toestemming gegeven om een bedrag van EUR 39.99 van uw rekening af te schrijven door middel van de volgende SEPA-machtiging:
Incassant-ID:
DE86ZZZ00001041268
Machtigingskenmerk:
341O333
Type betalingen:
Doorlopende betaling
Datum afgifte machtiging:
20-08-2021
Volgens mij heb ik geen enkele machtiging gegeven.
Deze betaling heb ik laten blokkeren door mijn bank.
Vervelend! In dit geval moet je altijd contact opnemen met AliExpress (of de shop waar je deze gekocht hebt). Helaas kan ik hier niets voor je betekenen!
Ik krijg een terugbetaling nummer van Ali express voor ppro iDeal en hoe krijg ik mijn geld terug?
Normaliter betalen ze binnen 20 werkdagen terug! Helaas kan ik geen specifieke gevallen inzien, dus een definitief antwoord kan ik niet geven!
Heb een accuboormachine gekocht bij ycidium voor 19.80. Nooit gekregen wil dus graag mijn geld terug.
Ik ga er dan even voor het gemak vanuit dat je dit bij AliExpress gekocht hebt. De enige manier om je geld terug te krijgen is om een dispute te openen bij AliExpress en aan te geven dat je het pakket niet ontvangen hebt!
Ik heb niks gekocht maar ik heb per ongeluk geld gestort naar jullie.
Hoe kan mij geld terug?
Mogen jullie mij hulp?
Naam/Omschrijving/Mededeling
Naam: PPRO Financial Ltd. inzake Alipay EUROPE LTD S.A
IBAN: BE44735045712145
Valutadatum: 16-06-2021
Datum
woensdag 16 juni 2021
Bedrag
-€500,00
Tegenrekening
BE44735045712145
Mutatiesoort
Internetbankieren
Vervelend! In dit geval moet je altijd contact opnemen met AliExpress (of de shop waar je deze gekocht hebt). Helaas kan ik hier niets voor je betekenen!