Net als alle andere webshops, heeft ook AliExpress een klantenservice. Dit is veelal via een chatbot genaamd Eva, waar je meestal geautomatiseerde antwoorden krijgt. Maar hoe krijg je nu echt contact op AliExpress met een medewerker? Wij zochten het voor je uit.
AliExpress klantenservice
Er zijn veel producten op AliExpress te koop van veel verschillende verkopers die op het platform actief zijn. Dit resulteert vaak ook in veel kwaliteitsverschillen in producten, maar ook de service die geboden wordt door de verkopers.
AliExpress kan bemiddelen in problemen over bijvoorbeeld kwaliteit of andere issues. Dit wordt gedaan door een zogenaamde AliExpress dispute te openen via je bestellingenoverzicht. Na het invullen van een aantal details, neemt AliExpress een beslissing hierin en wordt er al dan niet een oplossing geboden.
Het kan echter zo zijn dat je er niet helemaal uitkomt met een verkoper of dat je contact wil opnemen met AliExpress. Dan heb je een aantal mogelijkheden, waar we eerder al over gesproken hebben in het AliExpress contact artikel.
Contact met AliExpress via chatbot Eva
Het is helaas niet mogelijk om met AliExpress te bellen en ook ‘AliExpress Schiedam‘ is geen manier om in contact te komen.
Er is wel de mogelijkheid om te chatten met Eva, een chatbot die antwoord kan geven op veelgestelde vragen. Maar hier kun je bijna eindeloos in rondklikken zonder een echt antwoord te krijgen, laat staan een medewerker te spreken.
Omdat ik merkte dat veel mensen hier tegenaan liepen, ben ik aan de slag gegaan om te bekijken hoe je nu kunt chatten met een ‘agent’ op AliExpress.
En dat is gelukt…
Ik heb een manier gevonden die bij meerdere mensen werkt om zo snel mogelijk in contact te komen met een echte medewerker van AliExpress via de chat. Mijn ervaring is overigens dat deze je uiteindelijk vrij goed helpen en vooral het klantbelang voorop stellen, zolang de vraag maar redelijk is.
Hoe krijg je een echt iemand in de AliExpress chat?
Met onderstaand stappenplan lukt het om een ‘echt iemand’ in de chat te krijgen op AliExpress. Volg de stappen en mocht je er niet uitkomen, dan kun je nog altijd de tip eronder gebruiken.
Stappenplan
1. Ga naar de online chat AliExpress of ga via de klantenservice naar de chat (scroll even helemaal naar beneden voor ‘online service’)
2. Typ je vraag in de chat of klik één van de voorgestelde opties aan.
3. Reageer met ‘no’ op elke vraag van Eva.
4. Herhaal dit tot je de optie ziet om een ‘agent te spreken’ of ‘Chat with an agent’ (zie afbeelding).
5. Stel je vraag zo specifiek mogelijk aan de medewerker.
6. Wees een beetje lief 🙂 Ik heb alleen nog maar behulpzame en vriendelijke medewerkers gesproken
Op deze manier kun je dus relatief eenvoudig een medewerker spreken. Alhoewel het algoritme onderhevig is aan veranderingen, krijgen wij met deze methode in ieder geval elke keer contact met een ‘echte’ medewerker op AliExpress.
Nog steeds vragen?
Op Chinafans kunnen we geen orders inzien of je helpen met specifieke AliExpress-problemen, maar er is wel veel kennis aanwezig in de community. Meld daarom gratis aan op het forum en we helpen je graag verder!