Contact AliExpress: alle contactmogelijkheden en extra tips

AliExpress contact

Zoek je een AliExpress Contact Service, bijvoorbeeld voor een klacht of een vraag? Dan is het soms even zoeken waar je moet zijn. In dit artikel laat ik je zien welke contactmogelijkheden er zijn en waar je ze kunt vinden.

Contact met AliExpress: een korte introductie

AliExpress is een bijzonder webwinkel. Er zitten duizenden verkopers op die allemaal hun eigen producten aanbieden. Voor AliExpress is het moeilijk om alles te kunnen controleren op het platform.

Daarom gaat er weleens iets mis met je bestelling of in het contact. In dit geval kan je ervoor kiezen om contact op te nemen met de verkoper, maar ook dat verloopt niet altijd soepel.

Verantwoordelijkheid
Omdat AliExpress het platform beheert en betalingen incasseert, hebben zij een bepaalde verantwoordelijkheid. Contact met AliExpress krijgen is er daar één van. De volgende mogelijkheden zijn er.

1. Contact met AliExpress Nederland

Laten we eerst even een aantal misverstanden uit de wereld helpen. Ondanks dat je op Google soms Nederlandse telefoonnummers tegenkomt van een zogenaamde Nederlandse AliExpress klantenservice, bestaat die helemaal niet.

Nederland kent namelijk helemaal geen Nederlandse vestiging of Nederlands personeel bij de klantenservice. Ligt je pakketje in Schiedam en denk je daardoor dat er een locatie in Nederland is? Ook dan heb je het mis. Lees ons artikel maar eens over AliExpress Schiedam: waarom is mijn pakketje daar?

Chatten met AliExpress: je beste optie

AliExpress heeft zo’n 60 miljoen actieve wereldwijde klanten. Behoorlijk wat werk als al die mensen je op ieder moment van de dag kunnen bellen. Daarom leidt vrijwel iedere pagina in de FAQ of op de Help-pagina naar een chatvenster. Dit is veruit de meest eenvoudige optie om contact op te nemen.

Waarom?

Omdat niet iedere service medewerker even goed Engels spreekt. Dat zal je in de chat al merken, waardoor een telefoontje nog moeilijker te volgen zou zijn.

Via de link hieronder word je naar de Helpdesk pagina geleid. Scroll even helemaal naar beneden en je kunt direct chatten.

2. Bellen met een AliExpress telefoonnummer

Ook hier bevindt zich een klein misverstand. Veel mensen zoeken naar een nummer van AliExpress om naar te bellen. Helaas zijn er sommige website die wel een telefoonnummer tonen, maar dat telefoonnummer is niet van AliExpress zelf.

Kijk dus altijd uit wanneer je een Nederlands (of ieder ander land) AliExpress telefoonnummer ziet.

Er is wellicht een kans dat je in de toekomst tijdens een chat op AliExpress uiteindelijk een telefoonnummer krijgt, maar dat is mij nog nooit gebeurd en ik acht die kans ook vrij klein. De meeste vragen en klachten worden per mail of chat afgehandeld.

3. Heb je een klacht?

Producten van AliExpress zijn niet altijd van de beste kwaliteit. Soms ontvang je zelfs compleet iets anders dan je besteld hebt. Je kunt dan een klacht indienen, of dispute openen. Dit contact met AliExpress verloopt best aardig, omdat AliExpress grote verantwoordelijkheid neemt voor jouw pakketjes.

Ben je niet tevreden, dan kun je twee dingen doen. Je kunt de verkoper eerst benaderen. Dat doe je hier. Je kunt hier je bestelling zien, en dan eenvoudig contact opnemen.

Heb je iets besteld, krijg je geen contact met de verkoper, of komen jullie er niet uit? Dan kun je hieronder een dispute indienen. In dat geval gaat AliExpress je helpen.

Dit zijn de mogelijkheden om contact met AliExpress te krijgen. Helaas heeft AliExpress geen nummer waar je op kunt bellen, want dat zou natuurlijk het makkelijkst zijn. Toch verloopt het contact voor veel mensen best fijn. Ze krijgen nieuwe producten opgestuurd als iets niet klopt, of ze krijgen hun geld terug.

Bonustip: wees altijd zo duidelijk mogelijk en gebruik eenvoudig Engels als je met de klantenservice spreekt. Mijn ervaring leert dat je dan vele malen sneller geholpen bent, en ook daadwerkelijk een antwoord krijgt op je vraag.

Veelgestelde vragen over contact met AliExpress

Hoe kun je contact opnemen met AliExpress?

Er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt met AliExpress zelf contact opnemen, maar ook met verkopers. Daarnaast kun je met AliExpress contact opnemen óver die verkopers. Klinkt ingewikkeld, maar ik laat je zien waar je alles kunt vinden.

Is het mogelijk om in het Nederlands te spreken?

Ja, die mogelijkheid is er. Maar niet als je daadwerkelijk wat wilt bereiken met de klantenservice medewerker. Die worstelt waarschijnlijk al met Engels, waardoor Nederlands er ongetwijfeld voor zorgt dat je vraag niet beantwoord wordt of dat je een pakketje thuisgestuurd krijgt waar jij dan weer niks van begrijpt.

Kun je een klacht indienen over een verkoper?

Jazeker. Via een dispute of een andere melding kun je tegen AliExpress vertellen dat je niet blij bent met de geleverde service van een verkoper. AliExpress gaat dan namens jou het gesprek aan met de verkoper. Ik laat je hier ook zien waar je zo’n klacht kunt indienen.

Is de chat van AliExpress een echt persoon of robot?

In eerste instantie zal AliExpress proberen om je vraag zo duidelijk mogelijk te krijgen. Dat gebeurt door middel van een aantal vragen. Na een vraag of 3-5 word je met de juiste servicemedewerker gekoppeld. Dit is een echt persoon, dus wees een beetje lief 😉

Tags:

ChinaFans
Logo