AliExpress contact Nederland: zo bereik je de klantenservice

Zoek je een contact met AliExpress, bijvoorbeeld voor een klacht of een vraag? Dan is het soms even zoeken waar je moet zijn. In dit artikel laat ik je zien welke contactmogelijkheden er zijn en waar je ze kunt vinden. Zo weet je na het lezen van dit artikel hoe je in contact met AliExpress krijgt via de klantenservice.

Contact met AliExpress: een korte introductie

AliExpress is een bijzonder webwinkel. Er zitten duizenden verkopers op die allemaal hun eigen producten aanbieden. Voor AliExpress is het moeilijk om alles te kunnen controleren op het platform.

Daarom gaat er weleens iets mis met je bestelling of in het contact. In dit geval kan je ervoor kiezen om contact op te nemen met de verkoper, maar ook dat verloopt niet altijd soepel.

Verantwoordelijkheid
Omdat AliExpress het platform beheert en betalingen incasseert, hebben zij een bepaalde verantwoordelijkheid. Contact met AliExpress krijgen is er daar één van. De volgende mogelijkheden zijn er.

Bekijk alle AliExpress contact-gegevens

Redenen om AliExpress contact te zoeken

Er zijn een aantal redenen waarom je contact op kunt nemen met AliExpress. Vaak ben je niet tevreden, vraag je je af waar je pakketje blijft of is er een andere vraag rondom je bestelling.

Heb je een klacht over een bestelling/product/afhandeling ga dan niet direct chatten. Open eerst een dispute, zodat e.e.a in werking gezet wordt.

Kom je er volgens nog niet uit, of wil je de status weten, dan kun je altijd een chat openen en verder gaan met het AliExpress contact.

2 soorten AliExpress Contact: verkoper en AliExpress zelf

Zoals hierboven uitgelegd zijn er allemaal ‘externe’ verkopers actief op AliExpress, dus dat wil zeggen dat er ook meerdere manieren zijn om contact op te nemen via AliExpress.

  • Contact met verkopers – Via jouw bestelling in de AliExpress-app of website, kun je contact opnemen met de verkoper. Hier kun je een chat starten en eventuele vragen stellen. Dit kan gaan over de afhandeling van een bestelling, maar ook vragen voor het bestellen. Heb je een geschil met een verkoper of komen jullie er niet uit, open dan altijd dispute en wacht niet af. Dit kan ervoor zorgen dat je geen rechten meer hebt.
  • Contact met AliExpress – Het overkoepelende platform is AliExpress, die zorg draagt voor betaling, BTW afdracht en meer. Heb je problemen met bijvoorbeeld betalen, is je product niet naar wens of is er iets anders aan de hand: neem dan ook altijd even contact op met AliExpress rechtstreeks via de chat.

Contact met AliExpress verkoper

Wil je contact opnemen met de verkoper op AliExpress, dan is er een klein verschil hoe je dit het beste kunt doen: is het voor je de bestelling, of erna.

Als dit voor je bestelling is, volg dan onderstaande stappen

Contact met verkoper (Voor bestelling)
Contact opnemen met de verkoper op AliExpress voor je bestelling doe je door onderstaande stappen te doorlopen.
Ga naar het product waar je een vraag over hebt
Zoek het product op en open de productdetails
Zoek de naam van de winkel die product verkoopt op AliExpress.
De naam van de verkoper staat aangegeven in de productdetails.
Klik op ‘contact opnemen’
En begin een chat met de verkoper. Zo eenvoudig kan het zijn!

Heb je al een bestelling geplaatst en heb je dus een vraag over een ‘lopende zaak’, dan dien je dit iets anders aan te pakken.

Contact AliExpress verkoper (NA BESTELLING)
Heb je de bestelling al geplaatst, dan dien je onderstaande stappen te volgen.
Navigeer naar jouw bestelling in jouw account
Hier zie je de naam van de verkoper staan + contact button
Zoek hier de contact button op die bij de bestelling staat. Zo worden de gegevens meteen meegestuurd tijdens de chat en zijn dus direct alle details bekend bij de verkoper.
Chatten maar…
Zo ben je in contact met de verkoper

Contact met AliExpress (zelf)

1. Contact met AliExpress Nederland

Laten we eerst even een aantal misverstanden uit de wereld helpen. Ondanks dat je op Google soms Nederlandse telefoonnummers tegenkomt van een zogenaamde Nederlandse AliExpress klantenservice, bestaat die helemaal niet.

MEGA SALE (tot 90% korting)


Heel veel korting
Kortingen tot 90%
Op = Op

AliExpress kent namelijk helemaal geen Nederlandse vestiging of Nederlands personeel bij de klantenservice. Ligt je pakketje in Schiedam en denk je daardoor dat er een locatie in Nederland is? Ook dan heb je het mis. Lees ons artikel maar eens over AliExpress Schiedam: waarom is mijn pakketje daar?

Er zijn dus geen Nederlanstalige klantenservice medewerkers bij AliExpress, dus alle AliExpress contact zal in het Engels verlopen. Dit kan eventueel wel (automatisch) vertaald worden als je de taal niet machtig bent.

Chatten met AliExpress: je beste optie

AliExpress heeft zo’n 60 miljoen actieve wereldwijde klanten. Behoorlijk wat werk als al die mensen je op ieder moment van de dag kunnen bellen. Daarom leidt vrijwel iedere pagina in de FAQ of op de Help-pagina naar een chatvenster. Dit is veruit de meest eenvoudige optie om contact op te nemen.

Waarom?

Omdat niet iedere service medewerker even goed Engels spreekt. Dat zal je in de chat al merken, waardoor een telefoontje nog moeilijker te volgen zou zijn.

AliExpress contact chat

Via de link hieronder word je naar de Helpdesk pagina geleid. Scroll even helemaal naar beneden en je kunt direct chatten.

→ Ga naar de AliExpress Chat

Voordat je een echte AliExpress medewerker in de chat krijgt, zul je eerst met ‘Eva’ communiceren. Dit is de chatbot van AliExpress, die je door het proces heen zal leiden. Er zijn aantal trucs om contact te krijgen met een echte medewerker.

Contact AliExpress (CHAT)
Om met iemand van de AliExpress klantenservice in contact te komen via de chat volg je onderstaande stappen.
Zorg dat je bent ingelogd met je AliExpress-account
Op deze manier kun je efficiënter de chat starten en zijn direct all gegevens bij de hand.
Ga naar deze pagina of klik op deze directe link
Zoek onderstaande button onderaan de pagina
Klik op deze button en de chat zal starten
Kom je er niet uit, dan kun je op deze link klikken, deze brengt je normaliter rechtstreeks naar de chat als je ingelogd bent!

2. Bellen met een AliExpress telefoonnummer

Ook hier bevindt zich een klein misverstand. Veel mensen zoeken naar een nummer van AliExpress om naar te bellen. Helaas zijn er sommige website die wel een telefoonnummer tonen, maar dat telefoonnummer is niet van AliExpress zelf.

Kijk dus altijd uit wanneer je een Nederlands (of ieder ander land) AliExpress telefoonnummer ziet.

Er is wellicht een kans dat je in de toekomst tijdens een chat op AliExpress uiteindelijk een telefoonnummer krijgt, maar dat is mij nog nooit gebeurd en ik acht die kans ook vrij klein. De meeste vragen en klachten worden per mail of chat afgehandeld.

9.5

XKJ 4K Pro Drone Beste koop

Tot 1.200 meter bereik
9

Haylou GT1 Headphones Nieuwe versie

Tot 12 uur lang muziek luisteren
8.5

Rosalind Gel Polish Budget keuze

Alle kleuren van de regenboog
10

Yosyo Massage Gun Goede kwaliteit

3.200 rpm
9

Colmi P8 Smartwatch Beste prijs

IPX7 waterdicht

3. Heb je een klacht?

Producten van AliExpress zijn niet altijd van de beste kwaliteit. Soms ontvang je zelfs compleet iets anders dan je besteld hebt. Je kunt dan een klacht indienen, of dispute AliExpress openen. Dit contact met AliExpress verloopt best aardig, omdat AliExpress grote verantwoordelijkheid neemt voor jouw pakketjes.

Ben je niet tevreden, dan kun je twee dingen doen. Je kunt de verkoper eerst benaderen. Dat doe je hier. Je kunt hier je bestelling zien, en dan eenvoudig contact opnemen.

Heb je iets besteld, krijg je geen contact met de verkoper, of komen jullie er niet uit? Dan kun je hieronder een dispute indienen. In dat geval gaat AliExpress je helpen.

Dit zijn de mogelijkheden om contact met AliExpress te krijgen. Helaas heeft AliExpress geen nummer waar je op kunt bellen, want dat zou natuurlijk het makkelijkst zijn. Toch verloopt het contact voor veel mensen best fijn. Ze krijgen nieuwe producten opgestuurd als iets niet klopt, of ze krijgen hun geld terug.

Bonustip: wees altijd zo duidelijk mogelijk en gebruik eenvoudig Engels als je met de klantenservice spreekt. Mijn ervaring leert dat je dan vele malen sneller geholpen bent, en ook daadwerkelijk een antwoord krijgt op je vraag.

Veelgestelde vragen over contact met AliExpress

Hoe kun je contact opnemen met AliExpress?

Er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt met AliExpress zelf contact opnemen, maar ook met verkopers. Daarnaast kun je met AliExpress contact opnemen óver die verkopers. Klinkt ingewikkeld, maar ik laat je zien waar je alles kunt vinden.

Is het mogelijk om in het Nederlands te spreken?

Ja, die mogelijkheid is er. Maar niet als je daadwerkelijk wat wilt bereiken met de klantenservice medewerker. Die worstelt waarschijnlijk al met Engels, waardoor Nederlands er ongetwijfeld voor zorgt dat je vraag niet beantwoord wordt of dat je een pakketje thuisgestuurd krijgt waar jij dan weer niks van begrijpt.

Kun je een klacht indienen over een verkoper?

Jazeker. Via een dispute of een andere melding kun je tegen AliExpress vertellen dat je niet blij bent met de geleverde service van een verkoper. AliExpress gaat dan namens jou het gesprek aan met de verkoper. Ik laat je hier ook zien waar je zo’n klacht kunt indienen.

Is de chat van AliExpress een echt persoon of robot?

In eerste instantie zal AliExpress proberen om je vraag zo duidelijk mogelijk te krijgen. Dat gebeurt door middel van een aantal vragen. Na een vraag of 3-5 word je met de juiste servicemedewerker gekoppeld. Dit is een echt persoon, dus wees een beetje lief 😉

Lees ook:

Onze artikelen kunnen ‘affiliate links’ bevatten waarmee wij, zonder extra kosten voor jou, een kleine commissie kunnen verdienen - lees meer