Wil je contact opnemen met de SHEIN klantenservice voor bijvoorbeeld een klacht of vraag? Het kan lastig zijn om te vinden waar je terecht kunt. Daarom vind je op deze pagina een duidelijk overzicht van alle SHEIN contact mogelijkheden!
SHEIN contact: een introductie
SHEIN is een razend populaire webshop met een groot aanbod in goedkope, trendy kleding. Het aanbod is voor mannen, vrouwen en kinderen geschikt en wordt iedere dag up to date gehouden.
Veel mensen bestellen grote hoeveelheden kledingstukken per keer. Het kan daardoor voorkomen dat een kledingstuk niet past, of dat er iets mis is gegaan bij de bestelling.
In dat geval kun je contact opnemen met de SHEIN klantenservice, om te kijken naar de mogelijkheden.
Er zijn verschillende mogelijkheden om SHEIN te bereiken. Het is helaas lastig om persoonlijk contact te krijgen, er is online bijvoorbeeld geen SHEIN telefoonnummer te vinden.
Wel zijn er verschillende andere opties waarmee je goed geholpen wordt. We zetten ze op een rij voor je.
1. Live chat
SHEIN biedt een volledig geautomatiseerde chatbot aan haar klanten, die vrijwel alle veel voorkomende vragen kan beantwoorden.
Je kunt er informatie krijgen over onderwerpen zoals retourneren en je bestelling traceren, maar je kunt er ook terecht om productinformatie te vinden of tips om de juiste maat te kiezen.
De chatbot is dus erg uitgebreid, grote kans dat jouw vraag al snel beantwoord is. Er is een video beschikbaar over de chatbot met een duidelijke uitleg, waardoor je makkelijk begrijpt wat er gaat gebeuren en sneller geholpen bent. Klik hier om naar de chatbot te gaan.
2. Social media
Het is ook mogelijk om jouw vraag via social media te stellen. Het kledingbedrijf is actief op Facebook en Twitter, op beide platformen kun je terecht met vragen.
IIn Facebook Messenger en op Twitter in de DM’s krijg je een vergelijkbare chatbot als op de website van SHEIN. Deze chatbot is goed geoptimaliseerd en kan je met erg veel vragen helpen.
Wanneer je vragen als reactie of tweet achterlaat, wordt je verzocht om een privébericht te sturen. Ook op social media krijg je dus geen persoonlijk antwoord op je vragen. Je krijgt hier echter een zelfde soort chatbot
Op Facebook is er wederom een chatbot dat je vragen beantwoord. Deze chatbot werkt erg snel, binnen enkele seconden kregen we al antwoorden op onze vragen. Dezelfde chatbot is actief in de DM’s van het Twitter account van SHEIN.
Wanneer je jouw vraag in een tweet stelt aan SHEIN, wordt je weer doorverwezen naar de DM’s.
Het maakt in principe dus geen verschil of je via Facebook, Twitter of de Chatbot contact opneemt. In alle gevallen krijg je geen persoonlijk contact, maar wordt je wel erg snel geholpen.
3. E-mail support
Mocht je er niet uitkomen met een chatbot of via social media, dan is je beste optie om het bedrijf via de e-mail te bereiken. Het e-mailadres hiervoor is [email protected].
Houd er rekening mee dat dit e-mailadres beschikbaar is voor alle klanten uit alle 220 landen waarin het bedrijf actief is. Het kan dus wat langer duren voordat je antwoord krijgt!
Het bedrijf geeft aan dat ze een professioneel team hebben voor klantenservice in de volgende talen: Engels, Frans, Duits, Russisch en Arabisch. Je kunt dus in deze talen SHEIN mail contact krijgen.
Niet telefonisch bereikbaar
Opvallend aan de webshop is dat je geen telefonisch contact met SHEIN kunt opnemen. Dit maakt het wat lastiger om SHEIN te bereiken. SHEIN bellen is waarschijnlijk niet mogelijk vanwege de kosten die daarbij komen kijken.
De webshop is actief in maar liefst 220 landen en heeft dagelijks enorm veel klanten. Een telefonische klantenservice inschakelen voor al deze landen zou natuurlijk veel geld kosten.
Deze kosten zouden dan weer doorgerekend kunnen worden naar de prijzen van de kledingstukken, en dan verliest SHEIN haar kenmerkende goedkope prijzen wat uit het oog.
Een klacht indienen bij SHEIN
Heb je een klacht over de webshop, bijvoorbeeld omdat je pakketje niet is geleverd of omdat je niet geholpen wordt bij de klantenservice?
SHEIN biedt op haar website geen mogelijkheid om een klacht in te dienen. Dat maakt het erg lastig om toch jouw negatieve ervaringen kwijt te kunnen, en te zoeken naar een oplossing.
Wij raden aan om bij klachten een mail te sturen naar de e-mailsupport van SHEIN, aangezien je hier de grootste kans hebt op een duidelijk en persoonlijk antwoord.
Er zijn ook instanties buiten SHEIN waar je jouw klacht kunt indienen. Dit zijn vaak forums met ervaringen en klachten over allerlei verschillende bedrijven, die bedoelt zijn om de consument te beschermen. Het is alleen niet duidelijk of er ook daadwerkelijk iets met deze verzamelde klachten gebeurt.
SHEIN geeft aan dat de wortels van het bedrijf niet binnen Europa liggen. Hierdoor gelden de regels van de Europese Unie voor webshops niet.
SHEIN komt van oorsprong uit de Verenigde Staten, bedrijven uit de VS of uit China zijn op de Nederlandse markt soms niet volledig transparant. Dat is erg jammer!
SHEIN contact en retourneren
Wanneer je een bestelling retour wilt zenden, kun je dit via de website regelen. Houd er rekening mee dat het adres van de afzender van jouw pakketje, niet het retouradres is. Dit retouradres is niet zomaar op de website te vinden.
Je zult jouw bestelling als retour moeten aanmelden, voordat je het juiste retouradres krijgt. Lees hier alles wat je verder moet weten over retourneren bij SHEIN.
3 tips voor contact met SHEIN:
- Wees zo duidelijk mogelijk. Beschrijf in simpele maar duidelijke taal wat het probleem is, zodat je het snelst geholpen kunt worden.
- Voeg jouw ordernummer alvast toe in de mail, zodat de medewerkers direct met je mee kunnen kijken. Dit zorgt ervoor dat je sneller geholpen wordt, aangezien er geen extra mails over en weer gestuurd worden over enkel het ordernummer.
- Betaal met creditcard. Online zijn er verschillende ervaringen te lezen van mensen die een bestelling bij de webshop nooit hebben ontvangen. Wanneer je met een creditcard betaald, kun je via jouw creditcardmaatschappij een beroep doen op de aankoopverzekering. Zo krijg je jouw geld terug, mocht je jouw bestelling niet ontvangen. Wanneer je met iDeal betaald, heb je deze zekerheid niet.
Veelgestelde vragen over het SHEIN contact
Hoe kun je contact opnemen met SHEIN?
De makkelijkste manier om jouw vragen beantwoord te krijgen, is door de chat op de website te gebruiken. Hier kun je verschillende keuzes maken die je steeds meer vertellen over je vraag.
De chat is geschikt voor vragen over allerlei soorten onderwerpen zoals retourneren, productaanbod of jouw pakketje traceren.
Mocht je er met de chat niet uitkomen, dan kun je een mail sturen naar [email protected]. Houdt er rekening mee dat dit e-mailadres beschikbaar is voor klanten uit alle 220 landen waarin SHEIN actief is, waardoor het een tijdje kan duren voordat je antwoord krijgt.
Welk telefoonnummer kan ik bellen voor SHEIN?
Het bedrijf biedt geen telefonische klantenservice aan, waardoor er ook geen SHEIN contact nummer beschikbaar is. Lees hierboven andere mogelijkheden om toch in contact te komen met de webshop en je vragen beantwoord te krijgen.
Word je in het Nederlands geholpen bij SHEIN?
Het is mogelijk om in het Nederlands geholpen te worden via de chatbot of de e-mailsupport. Andere talen die de website en de e-mailsupport ondersteunen zijn Engels, Arabisch, Frans, Duits en Russisch.
Kun je een klacht indienen over de webshop?
De webshop geeft geen mogelijkheid om een klacht in te dienen. Het is wel mogelijk om jouw klacht te mailen naar de e-mailsupport van het bedrijf. Gebruik hiervoor het volgende e-mailadres: [email protected].
Is de chat van SHEIN een echt persoon of een robot?
SHEIN contact via de chat is een geautomatiseerde robot. Wel is de chat erg handig ingedeeld en goed geoptimaliseerd, waardoor je erg snel vindt wat je zoekt!
Lees ook