Kaab Nederland: dit betekent het voor je AliExpress pakketje (+ tracking)

Net als je denkt dat je het distributie en verzendproces van AliExpress begrijpt, verandert er weer eens wat.

Krijg je normaal een pakketje van PostNL met alle benodigde informatie erop, zit er nu soms ineens een sticker overheen van Kaab Nederland.

Wie is deze partij, hoe kan je contact opnemen en waar kan je jouw pakketje tracken bij Kaab Nederland? Ik ga het je vertellen.

Wat is Kaab Nederland?

Kaab is een internationaal bedrijf dat bedrijven helpt bij het distributieproces. Het verzenden van grote hoeveelheden pakketjes en post dus. Als je nog nooit van Kaab gehoord hebt, is dat niet zo vreemd.

AliExpress pakketjes kwamen tot voor kort niet met Kaab naar je huis toe. Dat roept dus nogal wat vragen op.

MEGA SALE (tot 90% korting)


Heel veel korting
Kortingen tot 90%
Op = Op

Het oude vertrouwde ‘Schiedam‘ stond er namelijk niet meer op. Ook niet op je track & trace code. Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken. Kaab is een partij die al eventjes bestaat.

Sinds 2010 zelfs. De naam verschijnt alleen pas sinds kort op de Nederlandse markt.

Royal Shipments Kaab
Onder andere op deze pagina kan jij je pakketje van Kaab volgen.

Pools bedrijf met Nederlandse klanten

Kaab bestaat al meer dan 10 jaar en werkt samen met enkele van de grootste bedrijven van Europa.

Kaab is een Pools bedrijf dat in vrijwel alle Europese landen actief is. Ze werken samen met overheden en grote bedrijven voor het verwerken van post, pakketjes en koeriersdiensten.

Waarom krijg ik mijn pakketje via Kaab?

Je hebt vast wel eens gemerkt dat niet alle pakketjes op AliExpress ook echt uit China komen. AliExpress bouwt over de hele wereld enorme magazijnen waar pakketjes in komen te liggen.

Die zijn wel in China gemaakt, maar worden in die warenhuizen dichterbij de eindklant – dus jou – gebracht.

Vanaf daar worden internationale koeriersdiensten gekozen, zoals bijvoorbeeld DHL, maar ook Kaab.

Na contact met Kaab door Chinafans lezer Karel (waarvoor dank), hebben ze één en ander verduidelijkt. Ze zijn geen zogenaamde last-mile-carrier, maar een soort van tussenpersoon.

Hieronder de reactie die Karel heeft gekregen met uitleg over ‘dure en goedkope’ verzendmethodes, maar ook de mogelijkheid tot tracken.

Uitleg van Kaab over wat ze precies doen (en goedkope en ‘dure’ verzending)

We hebben twee soorten zendingen die naar het magazijn / naar het bedrijf vanuit China komen.
Dit zijn CNLP (pakketautomaat geregistreerd) en PL/NL (afhankelijk van het land van bestemming – niet geregistreerd).

CNLP-zendingen zijn duurder en we kunnen hun status bijna helemaal door de scan zien.


In het geval van PL / NL-zendingen zijn dit echter economische zendingen – ze zijn bijna gratis en daarom worden hun nummers na inklaring niet in de systemen ingevoerd. Daarom wordt dit type zending ongeregistreerd genoemd – we zien hun scans of statussen niet.

Ons bedrijf is distributeur van CNLP en PL/CZ/NL zendingen in Polen, Tsjechië en Nederland. Het proces zelf is dat we de zendingen na douanerechten ophalen, verwerken bij de controlepost, ompakken van vrachtwagen naar vrachtwagen en hun reis voortzetten. Wij werken samen met lokale postbedrijven.


Wij voeren een scan uit op het moment dat zendingen van vrachtwagen naar vrachtwagen worden overgebracht, maar vanwege het economische karakter van de zending zijn wij niet verantwoordelijk voor het doorgeven van systeeminformatie in elke fase van het transport.

Verwacht de levering binnen de door de verkoper aangegeven tijd. Anders, of wanneer de deadline al is verstreken, dient u een klacht in bij de verkoper (dit is de Aliexpres / Alibaba systemische procedure).

Ik zou ook willen toevoegen dat NL Post de laatste “link” / leverancier is van niez-aangetekende zendingen – u mag van hen een daadwerkelijke levering verwachten.
Ook kunt u bij het postkantoor van NL Postvragen of de zending in hun magazijn is opgeslagen.
Ons bedrijf is een verzenddistributeur, maar geen eindbezorgingsbedrijf.

De conclusie is dus: we kunnen niet zoveel. Er is geen (goede) tracking en het is maar afwachten wanneer alles afgeleverd wordt…

Hoe kan ik mijn pakketje via Kaab Nederland volgen?

De website ziet er mooi uit, maar je verliest al snel uit het oog hoe het precies werkt en waar je moet zijn.

Maar hier op deze website, kan jij je track and trace van Kaab invullen. Maar ook hier kan je dat doen.

Kaab Nederland track & trace
Via: Kaab

Als het goed is moet je dan een duidelijk overzicht krijgen waar je pakketje zich op dat moment bevindt.

Contact met Kaab Nederland

Heb je een probleem met je pakketje, dan kan je contact opnemen met Kaab Nederland. Ondanks dat Kaab wel een website heeft die Nederlands lijkt, spreekt niemand er echt Nederlands.

Tenminste, zo lijkt dat op dit moment te zijn. Als je contact opneemt via de onderstaande gegevens, dan zal je dat dus in het Engels moeten doen.

Adres:
Nowowiejska 17
48-303 Nysa, Polska

E-mail
[email protected]

Hoofdkantoor
+48 (77) 459-33-39

Let op: het adres van Kaab is niet het retouradres

Net als dat Schiedam niet het retouradres van je AliExpress pakketje is, zo is dat met Kaab ook.

Als je een pakketje terug wilt sturen naar AliExpress, dan zal je het retouradres aan de verkoper zelf moeten vragen. Alleen zij kunnen je vertellen waar het pakketje heen moet.

Stuur je het pakketje toch naar Kaab (Nederland), dus naar het adres in Polen, dan is de kans klein dat je nog iets van je geld terugziet.

Heb je nog vragen over Kaab Nederland?

Komt gerust naar ons forum om andere Chinafans te vragen om hun ervaringen met deze partij.

Lees ook

Plaats een reactie

Onze artikelen kunnen ‘affiliate links’ bevatten waarmee wij, zonder extra kosten voor jou, een kleine commissie kunnen verdienen - lees meer